Skip to main content

All i Pebre de rap i llagostins      

All i Pebre de Rap i Llagostins

All i Pebre de Rap i Llagostins

Ingredients

  • 8 talls de rap amb espina
  • 8 llagostins
  • 12 alls sense pelar
  • 1 cullerada de pebre roig d’Alcanar
  • 1 got de vi blanc
  • 2 pestetes menudes
  • Farina
  • Oli d’oliva verge extra
  • 1 litre d’aigua o caldo de peix
  • Sal

Elaboració

Salarem el peix i els llagostins generosament. 

En una cassola fonda i ampla, amb un bon raig d’oli d’oliva, fregirem lleugerament el rap enfarinat i els llagostins i els reservarem. 

A la mateixa cassola sofregirem els alls sencers i sense pelar fins que queden ben enrossits. 

Hi afegirem ara les pestetes, el pebre roig i ho sofregirem amb el vi blanc vigilant que no se’ns creme. 

Una vegada evaporat el vi, hi abocarem un litre d’aigua o caldo de peix i el farem bullir durant 10 minuts a foc mitjà. 

Rectificarem de sal, hi incorporarem el rap i el courem durant cinc minuts a foc suau.  

Hi afegirem els llagostins i acabarem la cocció 2 minuts més rectificant de sal. 

En cas que volguérem lligar una mica el suc i donar-li consistència, podríem afegir amb els llagostins dues cullerades d’una picada feta amb una llesca de pa fregit, 6 ametles fregides i, si en tenim, un trosset de fetge de rap també fregit. 

Com no podia ser d’una altra manera, les patates serviran per allargar el plat en cas de presentar-se visita inesperada a l’hora de dinar, la qual cosa a la barca no passava mai.